maandag 11 juli 2011

Afvallen

Ik heb diabetes type 2 en te zwaar voor mijn lengte.Ik heb dus eigenlijk obesitas.
Daar loop ik al heel wat jaren mee te worstelen.Vroeger dacht ik,krijg toch nooit een vrouw en dus lang leve de lol.Eten wat ik het lekkerst vind en dan zijn frikandellen.In 2005 heb ik mijn huidige vrouw ontmoet en nu doe ik er alles aan,voor zover het me lukt,om af te vallen.Moet wel zeggen dat het vreselijk moeilijk is.Ben namelijk een emotionele eter.Als ik niet goed in mijn vel zit ga ik weer vreten.

Sinds dat we zijn verhuist naar Badhoevedorp hebben wij het roer flink omgegooid.
Wij sporten samen op een sportschool en doen dan cardio en krachttraining.
Ook heb ik nu 2 dames achter me staan die me erbij helpen om goed resultaat te halen.
Marleen de dietiste en Annet de diabetesverpleegkundige doen hun best om mij daarbij te helpen.

Sinds dat ik 6 maanden geleden ben begonnen,ben ik 8 kilo afgevallen.
Was meer,maar door stress in mijn kop is er weer iets bijgekomen.
Heb de draad nu weer opgepakt omdat ik toch een schuldgevoel had na het foute eten.
De diabetesverpleegkundige was zo trots op mij,ze noemde me een voorbeeld patiƫnt.

Ik wil niet weer de fout in gaan en dat ik me moet melden in het ziekenhuis om te leren hoe ik bij mezelf medicatie zou moeten inspuiten.Dan heb ik liever deze moeilijke strijd dan dat ik zelf een spuit in mijn lijf moet zetten.

Ik ga door,koste wat kost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten